неделя, 18 юни 2017 г.

Дрезден през очите на малката мечтателка

Гледката от първата спирка
Едно от предимствата на Еразъм мобилността се изразява в пътуванията до най-близките градове на твоя. Последната ми обиколка преди голямото завръщане реализирах до Дрезден – поредното градче, разкъсано на две от река, но събиращо в себе си много история и прекрасни залези. В Стария град са разположени основните забележителности – Zwinger, Fürstenzug, Операта и една от църквите. 
Бална зала с движещи се фигури

Цвингер е архитектурен бароков комплекс. 
Представлява комплекс от 4 здания, събиращи в себе си галерии, порцеланов музей и музей на астрономията. Освен това, тук се намира и известната порта с корона. J Комплексът много ми допадна, тъй като беше нещо различно от това, което досега съм виждала, а и произведенията на изкуството, които се помещават тук, определено могат да бъдат видени единствено зад преградите на комплекса.
Цвингер



Fürstenzug
Fürstenzug или т.нар. „Шествието на князете“ може би е една от най-големите забележителности в града. Паното се извива 102 м, на 957 кв.м. площ, като е изобразена тържествена конна процесия. Красиво и вдъхновяващо. J

Балконът на Европа
Терасата на граф Брюл, или известна още като "Балконът на Европа" е любимо място както на местните граждани на Дрезден, така и на туристите в града. Някога това място е представлявало укрепление, а сега е идеално за разходка и почивка. Често могат да бъдат видени музиканти, които изпълняват класически произведения, което още повече засилва въздействието на гледката, която се разкрива от терасата.

Замъкът Морицбург
Може би, най-любимото ми място от тази дестинация ще остане замъкът „Морицбург“. Скрит на полуостров на 15 км от Дрезден, замъкът изглежда като излязъл от приказка. Навсякъде ще видите изящни порцеланови изделия, мебели и картини, свидетелстващи за богатото обзавеждане на двореца през 18. век. Залите на Морицбург с техните масивни кожени пердета и завеси създават усещането за ловния дух на някогашните собственици на имението, а и е създадена стая с всички "трофеи", които са били отстреляни.  След обиколката имате възможност да разгледате оазиса, заобикалящ двореца, а именно – лятната градина на резиденцията. Мястото е особено подходящо за релакс, а и току-виж сте попаднали на събитие (както се случи с мен – състезание по плуване, каране на колело и бягане).

Популярният мост "Синьо чудо"
Има ли по-добър начин да опознаеш града, ако не чрез корабче, което обикаля най-важните и красиви места? Взе да ми става навик да пътувам по вода, но и ми допада изключително много. Много бе забавляваха моментите, в които се разминавахме с друг кораб, и хората започваха да си махат и да крещят.
И, разбира се, трябва да завърша с храна (обмислям да го патентовам)! Случи ми се изключително преживяване, което и до момента се опитвам да осъзная: прибирам си се аз по вече утвърдения маршрут към хотела, при което се замислям какво ще ям. Влизам в най-близкото (и отворено, не забравяйте, че съм в Германия) местенце – Subway. Поръчвам си сандвича, при което осъзнавам, че нямам кеш и мога да платя само с карта. Касиерката ми казва, че не работят с моя тип карта и аз изпадам в тиха паника, защото най-близкият банкомат е на три пресечки от заведението. Зад мен застава млада двойка, чакаща също да си плати, и мъжа пита касиерката:
-  Колко струва сандвича на момичето?
-  3 евро – отговаря тя.
-  Аз ще го платя.
При което аз започвам да протестирам – ама как, ама защо, ама ние не се познаваме дори, неудобно ми е, недейте ….. А приятелката му само се усмихна, казвайки:
-  Добре дошла в Германия.
И така се сдобих с вечеря – подарък. Беше най-вкусният сандвич, който съм яла някога. J



1 коментар:

  1. Тези жестове на непознати хора ще се помнят цял живот.Какво е за тях 3 евро, но не всеки ще го направи! Браво на тях!

    ОтговорИзтриване