петък, 2 юни 2017 г.

Три града в едно или т.нар. Еразъм екскурзия


С леко забавяне идва и следващият ми пътепис, а в него ще говорим за Краков, Закопане и Катовице – най-дългата ми обиколка + няколко ставания преди изгрев, дегустация на бира и незабравими гледки.

Краков
Център 
Краков много прилича на Вроцлав – гостоприемен към туристите. В отрязъка на екскурзията ми /1-3.05/, в Полша има национални празници и, естествено, всички бяха се разбягали в търсене на нови места. Още по-естествено, Краков е една от желаните дестинации. Особено привлекателни за туристите са каретите, с които могат да обиколят част от града /а те са на невероятната цена от 60 лв за 30 мин!!!/. Центърът през цялото време беше претъпкан от хора, особено в единия ден, когато се оказа, че има маратон и даже бяха блокирали 80% от пътищата, та се чувствах като на концерт на някоя звезда. За всички почитатели на гълъбите – целият център е препълнен от летящи гладни душички, които никак не ги е страх от хората. :)


Подземният град
Може би атракцията, която най-много ми допадна, бе подземния Краков или т.нар. „град под града“ : тунели от преди втората световна война, изпълнени и история, представена по възможно най-интерактивния начин.

Другото място, което посетих, бе огледален лабиринт. Изключително много се забавлявах, защото се оказа, че отражението ти може да те излъже /лошо отражение, лошо, лошо!!!/. Целият лабиринт е осветен от неонови цветове, които постоянно се сменят, та това прави задача да намериш изхода още по-трудна.

Огледален лабиринт
С колегата и прекрасната гледка 

По време на обиколката, се засякох с моя колега от Египет, и междувременно се запознахме с едни малки симпатяги – бухал и сова. Аз се влюбих в совичката и даже тя ми „кацна“ на ръката. ^^

Закопане 

Най-невероятното място, на което съм била. Тук просто се изисква от теб да се качиш до върха чрез малка мотриса на надморска височина 1 126 м. Останалото идва от само себе си – спокойствие, свеж въздух, хармония. Почувствах се изпълнена с енергия в момента, в който видях заобикалящата ме природа. Незабравимо!

Татра планина


Един от парковете
Закопане много прилича на Трявна, Троян и останалите наши туристически градчета, сгушени в планини. Тук продават и традиционното полско сирене oscypek … Недейте да го пробвате, моля ви :D Отново заради празниците беше пълно с туристи, а продавачите се възползваха от момента и даваха всичко от себе си,за да те привлекат като клиент. Много ме впечатлиха дървените къщурки, пръснати из целия град, както и това, че навсякъде има малки паркове, където можеш да поседнеш и да съзерцаваш.






Катовице

Зала "Сподек"
В интерес на истината, Катовице не е популярна дестинация, но все пак ми беше на път, и реших да видя дали няма да ме изненада с нещо. Оказа се,че тук е построен първият небостъргач в Полша. Центърът сам по себе си не е нещо особено, но в рамките на 2 пресечки има 3 мола, което ми се стори абсурдно. :D Тук си имат като нашата Арена Армеец, но малко по-голяма и приличаща на летяща чиния.

Една от атракциите в музея








Музеят на Долна Силезия, който събира в себе си както произведения на изкуството на велики творци, така и интересни артефакти от социализма, ме впечатли най-много. Той е на три етажа, високо модернизиран и много нестандартен. Пред очите ти оживяват книги, вървят коли, а ако надникнеш в 20 – етажния блок, ще видиш хора вътре. :) Музеят е огромен и наистина заслужава внимание.



И, разбира се, ако не завърша с храна, няма да съм аз. Днес цъфнах като майска роза на международен базар на ръчноизработени изделия и .. храна. Та, разхождам си се аз и какво да видя – надпис БЪЛГАРИЯ. Първата ми мисъл – ЛЮТЕНИЦА. Притичвам до къщичката, където ме посреща полякиня в българска народна носия и ме кани да опитам българската храна. Аз най-самодоволно заявявам: „Аз съм българка“, при което тя ми казва да изчакам да извика колегата Ники :D Колегата очевидно беше българин… В крайна сметка ми продадоха лютеница за 40% намаление. ЩАСТЛИВА СЪМ, ИМАМ ЛЮТЕНИЦА, ХОРА! DMS Петя лютеница вече не работи, тъй като съм запасена с любимата си храничка. :)



Няма коментари:

Публикуване на коментар