вторник, 21 февруари 2017 г.

Полша - моята малка Еразъм лудница

Първи впечатления от WrocLOVE



Ветрогенератори. По пътя към града през 5 километра могат да се видят огромните вятърни „параходчета“, които поздравяват вятъра… и проливния дъжд. Надявам се, за късмет. Първото ми сблъскване с полската среда се оказа закупуването на билет за градския транспорт. На пръв поглед елементарна задача, но ако системата ти предоставя смяна на език. Защото, повярвайте, на полски обясненията никак не са лесни. С помощта на случаен минувач успях да се сдобия с билет и да скокна в автобуса. Следващата задача се оказа също толкова сложна, а именно – валидирането на билета. Типичното българче очаква да види перфоратори… и гледа..и гледа. Пък тях ги няма… Машинката, която имаше логика да ми помогне, представлява на външен вид уред за чекиране на билет чрез карта за градския. А аз съм с билетче!? Очевидно съм изглеждала побъркана, оглеждайки машинката като първобитен – Bake rolls, та едно момиче дойде и ми показа как става номера /все пак да обясня за някой, който иска да ми дойде на гости/: перфоратор няма, но вкарвайки билета в една от дупките, се отпечатва дата и час на билета. Гениално! За другия път ще знам /не че пак няма да изглеждам умопобъркана/.
Първи сблъсък с администрацията на общежитието – много мили дами /рядко мога да кажа същото за българската такава/, но за съжаление неговорещи английски. За мой късмет /очевидно заради дъжда/, единственият разбиращ и говорещ езика Piotr бе на линия да откликне на въпросите ми и да ме настани.
Какъв е най-добрият начин да научиш полски? Ами като живееш с полякиня! Краят на престоя ми тук ще докаже дали усвоявам бързо.. а може и преподавателката да не е добра, не се знае.. :D
Първи сблъсък с храна – pirogi ruskie. Сори, ама за мен са си чисти пелмени, само че не са напълнени с кайма, ами с картофи и кашкавал, а върху всеки от тях има запържен лук и масло. Вкусно, но да видим дали коремът ми ще приеме толкова тежка храна. И дали ще иска пак. :D

Първи сблъсък със супермаркет – изненадващо за мен, повечето хора, на които попадам, знаят английски и успяваме да се разберем. За сведение – шампоан, душ гел и четка за зъби… Внимание – само за 9 лева! Може и да ми хареса J  




П.С. Не се сприятелихме с пирожките!

2 коментара:

  1. Много е интересно! Продължавай!

    ОтговорИзтриване
  2. Помня,че и в Прага, преди доста години така се валидираха билетите.Остави ги тези тестени пироги..наблегни на протеини и салати :)

    ОтговорИзтриване